تعریف و کارآیی شماره (خط) سامانه |
منظور از شماره (خط) سامانه، شماره هایی هستند که در سامانه شما، ثبت میگردند و جهت ارسال و دریافت پیـام کوتـاه(SMS) ، از این شماره استفاده مینمایید. انتقال شماره سامانه به سرور - سایت - سامانه های همکاران - سایر سامانه های پیامک ملی - اُپراتورها - شرکت مخابرات - شرکت ارتباطات سیار - و... غیره، در طول مدت اشتراک و قرارداد و یا بعد از اتمام اشتراک و قرارداد و یا بعد از انقضاء سامانه و شماره سامانه، در هیچ زمانی و تحت هیچ عنوان و شرایطی، امکانپذیر نبوده و انجام نخواهد شد. لازم به ذکر است در صورت سفارش شماره اختصاصی سامانه و پرداخت هزینه اشتراک سالانه آن و یا تمدید سامانه و شماره واگذار شده حتی برای چندین سال و یا عقد قرارداد اداری و رسمی و... غیره، هیچگونه حق مالکیتی برای شما - کاربر سامانه - شخص حقیقی - شخص حقوقی - دولتی - و... ، نسبت به سامانه و شماره سفارش داده شده، ایجاد نخواهد کرد و در طول مدت استفاده، سامانه و شماره سامانه بصورت امانت در اختیار شما میباشند و هزینه ای که بابت سامانه و شماره سامانه پرداخت مینمایید، بابت هزینۀ اشتراک یکساله آنها میباشد. تاریخ انقضاء شماره اختصاصی سامانه، همان تاریخ انقضاء سامانه شما میباشد. در صورت تخلف و یا در صورت عدم رعایت قوانین و دستورالعملهای مربوطه و همچنین در صورت صلاحدید و لزوم، شرکت مخابرات - شرکت ارتباطات سیار - اُپراتورها - شرکت - نمایندۀ شرکت میتوانند دسترسی به سامانه و شماره سامانه را قطع و یا محدود نمایند. |
تفاوت شماره های (خطوط) سامانه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1) تعداد ارقام شماره سامانه (عمدتاً از 6 رقمی تا 14 رقمی). |
تفاوت شماره اختصاصـی سامانه با شماره عمومـی سامانه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ "شماره اختصاصی سامانه" بایستی حداقل یک شماره اختصاصی سامانه داشته باشید. امکان سفارش و درخواست بیش از یک شماره اختصاصی هم وجود دارد. در صورت داشتن چندین شماره اختصاصی، در زمان ارسال پیام میتوانید یکی از آن شماره های اختصاصی را انتخاب نمایید تا پیام شما، با همان شمارۀ انتخاب شده، ارسال شود. یکی دیگر از مزیتهای شماره اختصاصی، امکان دریافت پیام در سامانه خودتان میباشد. برخی از منوهایی که قابلیت دریافت پیام را دارند عبارتند از: برگزاری مسابقه و نظرسنجی - جواب دادن به سئوالات پیامک شده - دایورت (انتقال) پیامهای دریافتی از شماره اختصاصی سامانه به شماره مویایل خودتان یا سایر افراد و شماره موبایلهایی که تعیین میکنید - منشی پیامک - ایمیل پیامک - تحلیلگر پیامک - نوبت دهی - ارسال از موبایل - کدخوان و...
"شماره عمومی سامانه" شماره عمومی سامانه، قابلیت دریافت پیام را ندارد و بصورت امانت در اختیار شما قرار داده میشود. |
انواع شماره های سامانه، از نظر انتخابی و غیر انتخابی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شماره سامانه با سرشماره 1000 را میتوانید به یکی از دو روش زیر، انتخاب نمایید:
1) شماره انتخابی (سفارشی): شماره سامانه را میتوانید خودتان انتخاب نمایید؛ بطوریکه 4رقم اول شماره، عدد 1000 ، ثابت میباشد و مابقی اعداد را میتوانید خودتان انتخاب نمایید؛ مانند: شماره طلایی (شبیه شماره موبایل خودتان یا شماره تلفن ثابت اداره یا شرکت یا فروشگاه و یا شماره حساب بانکی و...) و یا شماره رُند و دلخواه: * انتخاب شماره سامانه، شبیه شماره موبایل = 10009131407800 * انتخاب شماره سامانه، شبیه شماره تلفن ثابت = 100032236660 * انتخاب شماره سامانه، شبیه شماره تلفن ثابت با کد شهر = 10003432236660 * انتخاب شماره رُند سامانه و یا شماره دلخواه = 10004444 2) شماره غیر انتخابی (غیر سفارشی): انتخاب شماره سامانه، توسط سیستم اپراتور انجام میگردد؛ بطوریکه 4رقم اول شماره، عدد 1000 میباشد و مابقی اعداد بصورت تصادفی از بین شماره های غیر رُند، انتخاب میشوند؛ مانند: 10004917036852 |
تعرفه اشتراک شماره (خط) اختصاصی سامانه با سرشماره 1000
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تعرفه اشتراک شماره های اختصاصی سامانه، براساس شماره انتخابی (سفارشی) و یا شماره غیر انتخابی (غیر سفارشی) و همچنین تعداد ارقام شماره (از 6 تا 14 رقمی)، حداکثر به مدت یکسال تعیین گردیده اند. در حال حاضر هزینۀ تمدید شماره سامانه با سرشماره 1000، رایگان است و چنانچه در آینده هزینه ای تعیین گردد، اطلاع رسانی خواهد شد.
|
جهت درخواست و سفارش خط سامانه از سایر سرشماره ها مانند: 50002 - 50005 - و... (بغیر از سرشماره 1000) باید از طریق ثبت تیکت در سامانه خود، استعلام نمایید. سپس در صورت آزادبودن آن شماره (خط)، هزینه اعلام میگردد و در صورت آزادنبودن خط، میتوانید خط یا خطوط دیگری را استعلام نمایید |
![]() |
شماره (خط) خدماتی سامانه |
1) در حال حاضر فقط کاربران حقوقی و دولتی که اطلاعات آنها در "سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور (www.ilenc.ssaa.ir)" ثبت شده باشد و پیامکهایی با محتوای خدماتی و اطلاع رسانی مشخص و معین و در محدودۀ کاری خود، فقط به مخاطبین و مشترکین خود و یا اعضاء و همکاران و... امثالهم ارسال مینمایند، میتوانند شماره اختصاصی سامانه خودشان را خدماتی نمایند (راهنما و فرمهای مربوطه، در سامانه موجود است). در حال حاضر خدماتی شدن شماره اختصاصی سامانه، هزینه ای ندارد. پیامکهای ارسالی از طریق شماره خدماتی شده سامانه، امکان عبور از شماره موبایلهای لیست سیاه (Black List) را دارند و پیامها به کلیۀ شماره موبایلهای گیرندگان، خواهند رسید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 2) خدماتی شدن شماره اختصاصی سامانه، توسط اپراتور انجام میگیرد و پروسه طولانی دارد و زمان انجام آن، نامشخص است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 3) در صورت استفاده از شماره خدماتی، بایستی نام کامل اداره/سازمان/شرکت/و... کاربر، در یک خط جداگانه و مستقل، بعنوان فرستندۀ پیام درج گردد، بنحوی که فرستندۀ پیام، کاملاً مشخص و گویا باشد (درج نام اداره/سازمان/شرکت/و... کاربر، در وسط متن پیامک، قابل قبول نیست). در صورت عدم رعایت (سهواً یا عمداً)، شماره اختصاصی خدماتی شده مذکور، از حالت خدماتی، خارج و به تبلیغاتی تبدیل میگردد و در صورت هرگونه شکایت (کتبی یا شفاهی)، کاربر متخلف موظف به جبران ضرر و زیان وارده و پاسخگوی مراجع مربوطه و ذیصلاح و قضایی میباشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 4) گیرندگان پیام (مخاطبین و یا مشترکین)، بایستی تمایل به دریافت پیامکهای ارسالی از طرف کاربر را داشته باشند و قبلاً درخواست و رضایت خود را اعلام کرده باشند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 5) طبق اطلاعیه شرکت ارتباطات سیار کلیۀ کاربران حقیقی و حقوقی که دارای شماره خدماتی میباشند، موظف به ارسال پیامک راهنمای لغو و غیرفعالسازی دریافت پیامکهای خدماتی و نحوۀ خروج از دریافت اینگونه پیامکها، بصورت ماهانه برای کلیۀ گیرندگان پیام (مخاطبین و یا مشترکین)، بصورت زیرنویس پیامک و یا پیامک مجزا میباشند. هدف، بروزرسانی مخاطبین و مشترکین و کاهش شکایات میباشد. نمونۀ پیامک راهنمای غیرفعالسازی و فعالسازی دریافت پیامکهای خدماتی - ویژه کلیۀ کاربران حقیقی و حقوقی دارای شماره خدماتی (اختصاصی یا عمومی) سامانه: مخاطب گرامی، سلام دریافت پیامک از این شماره سامانه پیامکی، رایگان است. جهت غیرفعالسازی و عدم دریافت پیامک از این شماره سامانه، عدد (عددی را به دلخواه خودتان، درج نمایید) و یا جهت فعالسازی، عدد (عددی را به دلخواه خودتان، درج نمایید) را به شماره سامانه (شماره اختصاصی سامانه خودتان را درج نمایید)، پیامک نمایید. با تشکر - (نام کامل اداره/سازمان/مدرسه/دانشگاه/شرکت/و... حقیقی یا حقوقی خودتان را بنویسید) بعد از ارسال متن فوق، باید شماره موبایل مخاطبین و مشترکینی که عدد غیرفعالسازی را ارسال نموده اند، در دفترچه تلفن سامانه خود، غیرفعال یا حذف نمایید و یا تمهیداتی جهت عدم ارسال پیامک برای آنها، درنظر بگیرید و افرادی که عدد فعالسازی را ارسال نموده اند، در دفترچه تلفن سامانه خود، مجدداً فعال یا اضافه نمایید و یا تمهیداتی جهت ارسال پیامک برای آنها، درنظر بگیرید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 6) ارسال هرگونه پیامک تبلیغاتی یا خدماتی، از شماره خدماتی سامانه به شماره موبایلهایی بغیر از شماره موبایلهای اعلام شده به پشتیبانی و اُپراتور و همچنین استفاده از منوهای: ارسال انبوه - ارسال کدپستی - ارسال کشوری - ارسال هدفمند - ارسال بانک 5000 - و سایر منوهای مشابه و ارسال انبوه، "ممنوع" میباشد و "جرم" محسوب میگردد و در صورت انجام و یا شکایت از طرف گیرنده یا گیرندگان، مطابق فرمهای تعهدات تکمیل شده در زمان خدماتی شدن شماره سامانه و همچنین مطابق قانون مربوطه، رفتار خواهد شد و مشمول جریمه مالی شده و عواقب قضایی در پی خواهد داشت. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 7) جهت استفاده از منوهای ارسال انبوه - ارسال کدپستی - ارسال کشوری - ارسال هدفمند - ارسال بانک5000 - و سایر منوهای مشابه و ارسال انبوه، همچنین ارسال هرگونه پیامک تبلیغاتی یا خدماتی به شماره موبایلهای غیر از شماره های مخاطبین و مشترکین اعلام شده، حتماً باید از شماره تبلیغاتی ( شماره خدماتی نشده)، استفاده نمائید. هر کاربر میتواند چندین شماره اختصاصی سامانه، سفارش بدهد تا در زمان ارسال پیامک، بسته به نوع پیامک (پیامک تبلیغاتی یا پیامک خدماتی و اطلاع رسانی) و گیرندگان یا مخاطبین و مشترکین خود، از شماره مخصوص و مربوطه (تبلیغاتی یا خدماتی) استفاده نماید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 8) علی رغم اعلام و تحویل شماره موبایلهای مخاطبین و مشترکین خود، در صورتیکه پیامکی، مغایر با محتوای اعلام شده در "فرمهای تعهدنامه" ، ارسال گردد و یا مخاطبین و مشترکینی از دریافت هرگونه پیامک، شکایت نمایند و چنانچه تمهیداتی در خصوص لغو و غیرفعالسازی و انصراف آنها از دریافت پیامک، درنظر نگرفته باشید، شماره اختصاصی خدماتی شده سامانه شما از حالت خدماتی، خارج و به تبلیغاتی تبدیل میگردد (بعبارتی: از لیست سفید، خارج میگردد) و سامانه و شماره (خط) سامانه کاربر متخلف، مسدود میگردند و مسئولیت جبران تمام خسارات مادی و معنوی و یا هرگونه عواقب قضایی، مالی، جریمه و... بر عهدۀ کاربر خاطی خواهد بود. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 9) جهت خدماتی شدن شماره اختصاصی سامانه، کاربر بایستی یک فقره چک بانکی حقوقی به مبلغ: دویست میلیون ریال (معادل: بیست میلیون تومان) بعنوان ضمانت، تحویل نماید. بدیهی است در صورت عدم رعایت هر یک از موارد مذکور (عمداً یا سهواً) و یا تخلف کاربر (عمداً یا سهواً) و اعلام جرایم مالی و خسارات مادی و معنوی وارده به شرکت مخابرات - شرکت ارتباطات سیار - اُپراتورها - شرکت - نماینده شرکت - پشتیبانی - گیرندگان پیام - مخاطبین و مشترکین و امثالهم - و... غیره، کلیۀ عواقب و جبران خسارات و ضرر و زیان وارده و اخذ رضایت کامل شاکیان، بر عهدۀ کاربر خاطی میباشد اما در صورت عدم پرداخت جرایم مالی و خسارات مذکور در زمانبندی اعلام شده به کاربر متخلف، جرایم و خسارات و ضرر و زیان وارده، از محل چک ضمانتی مذکور، وصول خواهد شد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ *جهت اطلاعات بیشتر و کاملتر، به سامانه پیام کوتاه خود، مراجعه نمایید* |